Nederlands English Deutsch

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Xperia Holidays vindt duidelijke en heldere afspraken belangrijk. Lees deze algemene voorwaarden daarom goed door, want zowel wij als u vinden hierin de rechten en plichten.
 

Artikel 1, Definities & begrippen
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Xperia Holidays: Tussenpersoon tussen huurder en accommodatie-eigenaar, gevestigd in Alanya (Antalya / Turkije).
  2. Huurder: Een natuurlijk persoon, die een accommodatie uit het aanbod van Xperia Holidays op eigen naam huurt of wenst te huren.
  3. Medehuurder: Natuurlijk persoon, die samen met huurder een accommodatie huurt en daarin verblijft, deze staat vermeld in  de reserveringsovereenkomst.
  4. Accommodatie-eigenaar: De rechtmatige eigenaar of diens vertegenwoordiger van de door middel van Xperia Holidays ter verhuur aangeboden accommodatie.
  5. Derden: Iedere andere natuurlijke- of rechtspersoon, zijnde niet Xperia Holidays, accommodatie-eigenaar, huurder of medehuurder(s).
  6. Reserveringsaanvraag: Een aan Xperia Holidays gericht verzoek tot het reserveren van een accommodatie.
  7. Reserveringsovereenkomst: Een door Xperia Holidays, ten behoeve van de accommodatie-eigenaar met huurder overeengekomen reservering.
  8. Reserveringsperiode: De dag van aanvang tot de dag van vertrek in een accommodatie, zoals bedoeld in de reserveringsovereenkomst.
  9. Huurprijs: De prijs van de accommodatie en services.
  10. Huursom: Het totaal te betalen bedrag voor een gehuurde accommodatie en eventueel bijgeboekte services. De huursom staat vermeld in de reserveringsovereenkomst.
     

Artikel 2, Werkingssfeer algemene voorwaarden

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming en de uitvoering van alle door Xperia Holidays, ten behoeve van de accommodatie-eigenaar en huurder gesloten reserveringsovereenkomsten.
  2. Deze algemene voorwaarden zijn niet van toepassing op rechtspersonen, of natuurlijke personen welke handelen in uitoefening van een beroep. De door Xperia Holidays aangeboden diensten worden uitsluitend beschikbaar gesteld voor persoonlijk niet van commerciële aard zijnde reserveringen.
  3. Afwijkende voorwaarden zijn slechts van toepassing, indien deze schriftelijk met Xperia Holidays zijn overeengekomen.



Artikel 3, Aard overeenkomst

  1. De huurder​ die een reserveringsovereenkomst via Xperia Holidays overeenkomt, gaat een contractueel bindende relatie aan met accommodatie-eigenaar. De reserveringsovereenkomst is te allen tijde een overeenkomst tussen accommodatie-eigenaar en huurder, waar Xperia Holidays geheel buiten staat.
  2. Vanaf het moment dat er door huurder een reserveringsaanvraag is gedaan, zal Xperia Holidays uitsluitend als tussenpersoon fungeren tussen huurder en accommodatie-eigenaar. Xperia Holidays zal de gegevens van de door huurder gemaakte reservering aan accommodatie-eigenaar verschaffen en Xperia Holidays zal huurder een schriftelijke bevestiging van de reserveringsovereenkomst, ten behoeve van de accommodatie-eigenaar, per email doen toekomen.
  3. Xperia Holidays treedt slechts op als vertegenwoordiger van accommodatie-eigenaar en is niet aansprakelijk voor tekortkomingen aan de zijde van accommodatie-eigenaar. Xperia Holidays is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die door huurder is geleden als gevolg van een aantoonbare tekortkoming van Xperia Holidays in de bemiddeling tussen accommodatie-eigenaar en huurder.


Artikel 4, Reserveren accommodatie

  1. Een reserveringsaanvraag kan zowel mondeling als schriftelijk en/of via de website worden gedaan.
  2. De reserveringsaanvraag wordt door Xperia Holidays door middel van een reserveringsovereenkomst per email bevestigd. Deze reserveringsovereenkomst dient huurder te beschouwen als een huurovereenkomst tussen de accommodatie-eigenaar en huurder.
  3. Indien huurder na het verstrijken van 3 dagen nadat deze een reserveringsaanvraag heeft ingediend nog geen reserveringsovereenkomst heeft ontvangen, dient huurder onmiddellijk contact op te nemen met Xperia Holidays.
  4. De reserveringsovereenkomst bevat alle relevante gegevens voor het verblijf in de accommodatie, alsook een vermelding van alle voorzienbare kosten.
  5. Huurder is verplicht na ontvangst van de reserveringsovereenkomst deze onmiddellijk op juistheid en volledigheid van de gegevens te controleren en in het geval van eventuele onjuistheden en onvolledigheden binnen 7 dagen na ontvangst van de reserveringsovereenkomst Xperia Holidays hiervan op de hoogte te stellen. Na het verstrijken van de gestelde termijn kan huurder zich niet beroepen op onvolledigheid of onjuistheid van de reserveringsovereenkomst.
  6. De reserveringsovereenkomst wordt uitsluitend aangegaan met natuurlijke personen met een minimum leeftijd van 18 jaar.
  7. Xperia Holidays kan te allen tijde een reserveringsaanvraag weigeren, dan wel terugtrekken zonder opgaaf van redenen.


Artikel 5, Betalingen

  1. De huursom omvat alle kosten voor de huur van de accommodatie en eventueel bijgeboekte extra services. Deze kosten staan op de reserveringsovereenkomst vermeld. De kosten vermelden de huurprijs, de hoogte van de waarborgsom en de optioneel bijgeboekte services, zoals transferkosten.
  2. Binnen 14 dagen na ontvangst van de reserveringsovereenkomst dient huurder een aanbetaling van ca.15% van de totale huursom te hebben voldaan.
    4 tot 8 weken voor aankomstdatum dient huurder, binnen 3 dagen na ontvangst van de reserveringsovereenkomst, een aanbetaling van ca.30% van de totale huursom te hebben voldaan.
    2 tot 4 weken voor aankomstdatum dient huurder, binnen 3 dagen na ontvangst van de reserveringsovereenkomst, een aanbetaling van ca.50% van de totale huursom te hebben voldaan.
    Binnen 2 weken voor aankomstdatum dient huurder, binnen 3 dagen na ontvangst van de reserveringsovereenkomst, de totale huursom te hebben voldaan.

    Betaaldata, exacte bedragen en de benodigde bankgegevens staan op de reserveringsovereenkomst vermeld.
  3. Voor reserveringsovereenkomsten die binnen 8 weken voor aankomstdatum worden aangegaan, geldt dat huurder na ontvangst van de reserveringsovereenkomst binnen 3 dagen ca.30% van de totale huursom dient te voldoen.
    Uiterlijk 4 weken voor aankomstdatum dient huurder een 2e aanbetaling van ca.20% van de totale huursom te voldoen.
    Uiterlijk 2 weken voor aankomstdatum dient huurder het restant bedrag die op de reserveringsovereenkomst staat vermeld te voldoen. Betaaldata, exacte bedragen en de benodigde bankgegevens staan op de reserveringsovereenkomst vermeld.
  4. Voor reserveringsovereenkomsten die binnen 4 weken voor aankomstdatum worden aangegaan, geldt dat huurder na ontvangst van de reserveringsovereenkomst binnen 3 dagen ca.50% van de totale huursom dient te voldoen.
    Uiterlijk 2 weken voor aankomstdatum dient huurder het restant bedrag die op de reserveringsovereenkomst staat vermeld te voldoen. Betaaldata, exacte bedragen en de benodigde bankgegevens staan op de reserveringsovereenkomst vermeld.
  5. Voor reserveringsovereenkomsten die binnen 2 weken voor aankomstdatum worden aangegaan, geldt dat huurder na ontvangst van de reserveringsovereenkomst binnen 3 dagen de totale huursom dient te voldoen.
    Betaaldata, exacte bedragen en de benodigde bankgegevens staan op de reserveringsovereenkomst vermeld.
  6. Van de in lid 2 aangegeven betaalproceduren kan slechts schriftelijk in de reserveringsovereenkomst worden afgeweken, indien een reserveringsovereenkomst wordt aangegaan ruim 12 maanden voor aankomstdatum of op persoonlijk verzoek van huurder en na instemming van Xperia Holidays.
  7. Xperia Holidays wijst huurder erop, dat indien de overeengekomen betalingstermijnen overschreden worden, Xperia Holidays zich het recht voorbehoudt de reservering te annuleren en huurder aansprakelijk te houden voor de gemaakte kosten. Huurder kan zich ter zake de betaling van de prijs niet beroepen op verrekening met enige vordering die huurder op Xperia Holidays meent te hebben.
  8. Huurder kan nimmer de betalingsverplichting opschorten. Na het verstrijken van de betalingstermijn is huurder in verzuim. Indien huurder binnen 3 dagen na intreden van het verzuim alsnog tot betaling overgaat, dan wordt hiermee het verzuim opgeheven. Bij niet of niet tijdig betalen van de huursom komen alle gerechtelijke proceskosten, alsmede de buitengerechtelijke kosten ten gevolge van het verzuim, voor rekening van huurder.
  9. Xperia Holidays kan zowel vóór als ná de totstandkoming van de reserveringsovereenkomst zekerheid voor betaling verlangen, zulks onder opschorting van de uitvoering van de reserveringsovereenkomst totdat zekerheid is verkregen.


Artikel 6, Prijzen

  1. De op enig moment geldende prijzen, tarieven korting en aanbiedingen staan geheel vrijblijvend onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen, uitsluitend vermeld op de website van Xperia Holidays. Overduidelijke vergissingen en typefouten zijn niet bindend.
  2. De huurprijzen zijn inclusief eindschoonmaakkosten, handdoeken, linnengoed, water-, elektriciteits- en WiFi-kosten. Huurprijzen zijn exclusief annuleringskosten en kosten voor de reisverzekering en eventuele andere kosten.
  3. Bijkomende kosten zoals van optioneel bij te boeken services staan apart vermeld op de website en in de reserveringsovereenkomst. Deze kosten staan los van de huurprijs.


Artikel 7, Identiteitsgegevens

  1. Huurder is verplicht om uiterlijk bij aankomst in Turkije op het moment van sleutelafgifte Xperia Holidays te voorzien van zijn volledige adres en paspoort-/identiteitskaart nummer.


Artikel 8, Reserveringskosten

  1. Per reservering zijn reserveringskosten van toepassing, welke zijn verwerkt in de huurprijs en worden niet extra en/of gespecificeerd in rekening gebracht.


Artikel 9, Linnengoed

  1. In alle accommodaties die via Xperia Holidays verhuurd worden, is standaard linnengoed aanwezig. Xperia Holidays heeft hiervoor een compleet linnenpakket samengesteld en zorgt ervoor dat de benodigde bedden bij aankomst zijn opgemaakt.
  2. Linnengoed wordt automatisch voor iedere huurder bijgeboekt.
  3. De kosten voor linnengoed zijn bij de huurprijs inbegrepen en het linnengoed bestaat uit:
    a. Bedlinnen, welke bestaat uit een onderlaken, dekbedovertrek en kussensloop.
    b. Badlinnen, welke bestaat uit grote en kleine handdoeken, gastendoekjes en badmat.
    c. Keukenlinnen, welke bestaat uit theedoeken
  4. Huurder kan / mag het linnengoed zelf wassen, in de accommodatie-omschrijving staat vermeld of er wel of geen wasmachine aanwezig is


Artikel 10, Schoonmaak

  1. Xperia Holidays zorgt bij aankomst voor een schone accommodatie.
  2. Huurder en medehuurder(s) dienen te allen tijde de accommodatie gedurende het verblijf schoon te houden en op de dag van vertrek de accommodatie netjes en schoon achter te laten. Het niet nakomen van deze verplichtingen kan leiden tot het inhouden van een gedeelte van of de volledige waarborgsom.
  3. De kosten voor eindschoonmaak zijn bij de huurprijs inbegrepen.


Artikel 11, Extra bij te boeken services

  1. Naast de standaard service, biedt Xperia Holidays huurder de mogelijkheid om extra aangeboden services bij te boeken. Mits van toepassing kunnen deze worden bijgeboekt in het reserveringsproces van de accommodatie.
  2. Huurder kan extra services, onder voorbehoud van beschikbaarheid, ook nadat de reserveringsovereenkomst is gesloten, bij boeken. Een dergelijk verzoek dient schriftelijk per email aan Xperia Holidays te worden gedaan, waarna Xperia Holidays zal aangeven of de gewenste services alsnog verleend kunnen worden.


Artikel 12, Kinderbedje

  1. Huurder kan een kinderbedje aanvragen, onder voorbehoud van beschikbaarheid en mogelijkheid tot bijplaatsing. Een dergelijk verzoek dient schriftelijk per mail aan Xperia Holidays te worden gedaan. Een bedje is inclusief bedlinnen en staat bij aankomst opgemaakt klaar.


Artikel 13, Huisdieren

  1. Huisdieren zijn niet toegestaan.


Artikel 14, Elektriciteit, water

  1. Kosten voor elektriciteit en water zijn in de huurprijs inbegrepen.
  2. Huurder dient te allen tijde zorgvuldig en spaarzaam om te gaan met water en elektriciteit.
  3. In alle accommodaties is airconditioning aanwezig. De huurder dient te allen tijde zorgvuldig en spaarzaam om te gaan met gebruik van de airconditioning. Wij verzoeken huurder bij het verlaten van de accommodatie de airconditioning uit te schakelen.
  4. In geval van overmacht bij storingen van water- of elektriciteitsvoorzieningen zijn Xperia Holidays en accommodatie-eigenaar nimmer aansprakelijk voor de door huurder en medehuurder(s) geleden schade. Van overmacht is tevens sprake indien de turkse autoriteiten of nutsleveranciers om diverse redenen besluiten tot tijdelijke afsluiting of tot korting van distributie over te gaan.
  5. Mocht er sprake zijn van een in lid 4 bedoelde storing dan kan huurder Xperia Holidays verzoeken om navraag te doen bij bevoegde instanties, teneinde de verwachte duur van de storing te achterhalen.


Artikel 15, WiFi / Internetverbinding

  1. Alle accommodaties zijn voorzien van WiFi. De kosten hiervan zijn bij de huurprijs inbegrepen.
  2. Xperia Holidays en accommodatie-eigenaar zijn nimmer aansprakelijk voor de kwaliteit of storingen van de WiFi.


Artikel 16, Televisie

  1. In alle accommodaties is Satelliet televisie aanwezig. De kosten hiervan zijn bij de huurprijs inbegrepen.
  2. Xperia Holidays en accommodatie-eigenaar zijn nimmer aansprakelijk voor de kwaliteit of storingen van de satelliet ontvangst.


Artikel 17, Parkeren

  1. Bij het appartementencomplex is parkeergelegenheid aanwezig. Parkeren is in alle gevallen op eigen risico, dit geldt eveneens voor parkeren op eigen terrein. Xperia Holidays en accommodatie-eigenaar kunnen nimmer aansprakelijk worden gehouden voor schade als gevolg van het parkeren.


Artikel 18, Onderhoud en gebruik van zwembad, tuin en accommodatie

  1. Huurder en medehuurder(s) zijn te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het gebruik van het zwembad en dienen hier ook zeer zorgvuldig mee om te gaan en dienen eventuele veiligheidsmaatregelen zelf te treffen, in het bijzonder indien er door (kleine) kinderen gebruik wordt gemaakt van het zwembad.
  2. Het is aan huurder en medehuurder(s) ten strengste verboden om machines van het zwembad te bedienen, of het zwembad zelf bij te vullen, dit geldt eveneens voor sproei-installaties in de tuin.
  3. Het zwembad en de tuin van het complex worden door vaste medewerkers onderhouden.
  4. Xperia Holidays en accommodatie-eigenaar zijn te allen tijde gerechtigd om tijdens het verblijf van huurder, andere personen onderhoud aan de accommodatie te laten uitvoeren.


Artikel 19, Website

  1. Alle vermeldingen op de website van Xperia Holidays geschieden steeds onder voorbehoud van tussentijdse aanpassingen.


Artikel 20, Annulering

  1. Huurder kan Xperia Holidays schriftelijk of per email verzoeken de reserveringsovereenkomst te annuleren. Na ontvangst van het annuleringsverzoek zal Xperia Holidays de annulering aan huurder bevestigen, waarna de annulering definitief is en de accommodatie zal worden vrijgegeven voor verhuur.
  2. Aan het annuleren van de reserveringsovereenkomst zijn eventuele kosten verbonden. Huurder is verplicht na annulering van de reserveringsovereenkomst deze kosten te betalen.
    a. In geval van annuleren tot 12 weken voor aanvang van de gereserveerde periode, zijn er geen kosten aan verbonden.
    b. In geval van annuleren van 8 tot 12 weken voor aanvang van de gereserveerde periode, zal een bedrag van ca.15% van de totale huursom in rekening worden gebracht.
    c. In geval van annuleren van 4 tot 8 weken voor aanvang van de gereserveerde periode, zal een bedrag van ca.30% van de totale huursom in rekening worden gebracht.

    d. In geval van annuleren van 2 tot 4 weken voor aanvang van de gereserveerde periode, zal een bedrag van ca.50% van de totale huursom in rekening worden gebracht.
    e
    . In geval van annuleren binnen 2 weken voor aanvang van de gereserveerde periode, zal de volledig overeengekomen huursom in rekening worden gebracht.
  3. Annuleren door huurder komt eveneens ten laste van medehuurder(s)
  4. Xperia Holidays kan de reserveringsovereenkomst bij wijziging van omstandigheden of overmacht annuleren en ter compensatie een alternatief aanbieden. Xperia Holidays is hiertoe niet verplicht, indien de oorzaak van de wijziging van omstandigheden aan huurder of medehuurder(s) is toe te rekenen.


Artikel 21, In de plaats stelling, plaatsvervanging, wijziging

  1. Huurder kan, indien deze of medehuurder(s), is/zijn verhinderd aan Xperia Holidays een plaatsvervanger doorgeven die in plaats van huurder of medehuurder(s) in de accommodatie zal verblijven. In de plaats stelling is alleen mogelijk indien de reserveringsovereenkomst niet is geannuleerd. Na goedkeuring van de in de plaats stelling door Xperia Holidays, wordt € 50,00 boven op de huursom in rekening gebracht.


Artikel 22, Beëindiging van de reserveringsovereenkomst

  1. Xperia Holidays is gerechtigd de reserveringsovereenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen en te ontbinden, indien:
    a. Huurder na ingebrekestelling, verzuimt tot nakoming van enige zwaarwegende verplichting voortvloeiende uit de reserveringsovereenkomst en/of deze algemene voorwaarden.
    b. Huurder na daartoe te zijn gesommeerd, zich niet gedraagt als goed huurder, in het bijzonder ondanks waarschuwingen van Xperia Holidays en/of accommodatie-eigenaar, ernstige hinder veroorzaakt aan zijn verblijfsomgeving.
  2. Indien aan lid 1 is voldaan heeft huurder geen recht op restitutie van de gehele of gedeeltelijke huursom en is Xperia Holidays gerechtigd tot inhouding van de gehele waarborgsom ten behoeve van de accommodatie-eigenaar en/of Xperia Holidays.


Artikel 23, Verzekeringen

  1. Xperia Holidays adviseert huurder om een annuleringsverzekering af te sluiten bij een verzekeringsmaatschappij. Dit geldt eveneens voor last minute boekingen.
  2. Huurder dient zorg te dragen voor een in het buitenland geldige WA-verzekering en reisverzekering.


Artikel 24, Aankomst en vertrek

  1. De minimale verblijfsperiode bedraagt 7 nachten.
  2. De incheck tijd is vanaf 15:00 tot 00:00 uur. Huurder dient Xperia Holidays in te lichten wat de verwachte aankomsttijd bij het complex zal zijn. Mocht huurder eerder of later arriveren, dient huurder dit per email aan te vragen bij Xperia Holidays. Op de door huurder aangegeven aankomsttijd, zal een medewerker van Xperia Holidays huurder bij het complex ontvangen. Na een korte rondleiding en eventuele gebruiksinstructies, zullen de sleutels van de accommodatie worden overhandigd.
  3. Voordat huurder de accommodatie betrekt, is huurder verplicht de waarborgsom te betalen. Bij het niet betalen van de waarborgsom wordt niet overgegaan tot afgifte van de sleutels. Daarnaast is huurder verplicht een kopie van zijn paspoort of identiteitskaart aan Xperia Holidays te verstrekken, uiterlijk op moment van de sleutelafgifte. Bij het niet verstrekken van de gegevens heeft huurder geen recht op restitutie van de huur- en waarborgsom.
  4. Huurder dient Xperia Holidays tijdig van vertraging op de hoogte te stellen. Indien huurder verzuimt Xperia Holidays op de hoogte te stellen, dan wordt de accommodatie na 24 uur geannuleerd en zijn de bepalingen van artikel 20 van deze algemene voorwaarden van overeenkomstige toepassing.
  5. Xperia Holidays kan voor aankomsten buiten de geldende aankomsttijden of aankomsten op andere dan de oorspronkelijke aankomstdagen extra kosten in rekening brengen. Deze eventuele kosten dienen bij aankomst direct aan Xperia Holidays te worden voldaan.
  6. De uitcheck tijd is tot 12:00 uur. Mocht de huurder later willen uitchecken, dient huurder dit uiterlijk 24 uur voor vertrek per email aan te vragen bij Xperia Holidays. Hier zijn eventuele kosten aan verbonden. Teruggave van de sleutels van de accommodatie geschiedt bij een medewerker van Xperia Holidays.
  7. Xperia Holidays kan de gehele waarborgsom inhouden indien huurder verzuimt binnen de geldende vertrektijden, al dan niet zonder bericht, de accommodatie te verlaten. Huurder is voor het geheel van de schade, als gevolg van het niet tijdig verlaten van de accommodatie, aansprakelijk.
  8. Huurder dient te allen tijde de gehele huursom te voldoen, ongeacht het niet verschijnen, een latere aankomst of vervroegd vertrek.
  9. Bij verlies van de sleutels, zullen er kosten in rekening worden gebracht. Deze kosten worden verrekend met de waarborgsom.


Artikel 25, Rechten en plichten huurder ter plaatse van de accommodatie

  1. Huurder en medehuurder(s) dienen zich te gedragen als goed huurder en de accommodatie en al hetgeen daartoe behoort te gebruiken overeenkomstig deze algemene voorwaarden en de door Xperia Holidays en accommodatie-eigenaar gegeven mondelinge gebruiksinstructies, indien aanwezig overeenkomstig het schriftelijk huisreglement.
  2. Elke vorm van schade dient onverwijld door huurder aan Xperia Holidays te worden gemeld. Kosten voor reparatie of vervanging komen voor rekening van huurder en dienen onmiddellijk na kennisneming van de kosten aan Xperia Holidays te worden vergoed. Indien de kostenspecificatie na vertrek van huurder en nadat de waarborgsom is terug gegeven, dient huurder zodra deze de kostenspecificatie ontvangt deze kosten per bankoverschrijving te vergoeden aan Xperia Holidays.
  3. Huurder laat bij vertrek de accommodatie in behoorlijke staat achter. Dat wil zeggen: bezemschoon, geen vuile vaat laten staan, de gebruikte lakens dienen door huurder van de bedden te zijn gehaald en de in de accommodatie aanwezige zaken dienen op de oorspronkelijke plaats (zoals bij aankomst) te zijn teruggezet.
  4. Xperia Holidays voert een eindcontrole uit. Dit op het tijdstip van vertrek. Indien Xperia Holidays constateert dat de accommodatie niet conform bovengenoemde zaken (of zaken die in het aanwezige huisreglement staan vermeld) is achtergelaten, is Xperia Holidays gerechtigd om de volledige waarborgsom in te houden. Indien het schadebedrag hoger is dan de waarborgsom blijft huurder voor het restbedrag aansprakelijk.
  5. Huurder dient de accommodatie uiterlijk op de in de reserveringsovereenkomst aangegeven tijd te hebben geruimd. Bij een vertrek op een later tijdstip dan in de reserveringsovereenkomst is aangegeven, worden er extra kosten in rekening gebracht, zonder dat huurder gerechtigd is in de accommodatie te verblijven. Xperia Holidays is nimmer aansprakelijk voor de oorzaken en gevolgen van een vertrek na de aangegeven tijd.
  6. Xperia Holidays en accommodatie-eigenaar zijn te allen tijde gerechtigd de accommodatie te betreden als zij hiervoor aanleiding ziet.


Artikel 26, Aansprakelijkheid huurder

  1. Huurder en medehuurder(s) zijn tijdens het verblijf volledig verantwoordelijk en wettelijk aansprakelijk voor schade aan de accommodatie, de inrichting daarvan, de gevolgen van inbraak, verlies of schade aan persoonlijke eigendommen en andere schade in welke vorm dan ook die in verband staat met de reserveringsovereenkomst.
  2. Xperia Holidays en accommodatie-eigenaar zijn nimmer aansprakelijk voor schade en gevolgschade, in welke vorm dan ook, welke door huurder, medehuurder(s) en derden is opgelopen in en rondom de accommodatie en al hetgeen daartoe behoort, waaronder ook zwembad en tuin.
  3. Xperia Holidays is gerechtigd om namens de accommodatie-eigenaar, huurder aansprakelijk te houden voor alle geleden en te lijden schade, alle kosten in dit verband komen voor rekening van huurder.


Artikel 27, Bouwactiviteiten, geluidshinder en milieuproblemen

  1. Het kan incidenteel voorkomen dat in de directe omgeving van de accommodatie onverwacht bouwwerkzaamheden plaatsvinden welke (tijdelijk) geluidshinder of ander soort overlast veroorzaken waaronder ook milieuhinder. Hetzelfde geldt voor al het ander soort geluidshinder van onder andere buren, moskeën, huisdieren, landbouwwerktuigen, etc. Xperia Holidays en accommodatie-eigenaar zijn nimmer aansprakelijk voor eventueel geleden schade door huurder en/of medehuurder(s), als gevolg van enig vorm van geluidshinder, milieuhinder of enig andere vorm van hinder.


Artikel 28, Overmacht

  1. In geval van overmacht, al dan niet tijdelijk, is Xperia Holidays, namens accommodatie-eigenaar gerechtigd de reservering geheel of gedeeltelijk te annuleren of tijdelijk op te schorten zonder dat huurder aanspraak op nakoming en/of schadevergoeding kan doen gelden. Op Xperia Holidays en accommodatie-eigenaar rust bij overmacht slechts de verplichting de door huurder betaalde kosten terug te betalen. Teneinde de kwaliteit te kunnen blijven garanderen, behoudt Xperia Holidays zich het recht voor om de accommodatie en/of periode te vervangen door een vergelijkbare andere accommodatie en/of periode.


Artikel 29, Opmerkingen en klachten

  1. Iedere accommodatie is zorgvuldig door Xperia Holidays geselecteerd en geïnspecteerd. Xperia Holidays staat in voor de juistheid van de omschrijving van de accommodatie, met dien verstande dat een afwijking van 25% van de opgegeven woonoppervlakte en afstanden aanvaardbaar wordt geacht. De beschrijving en indrukken van de accommodatie en de directe omgeving, waaronder voorzieningen, inrichtingen, faciliteiten en recreatiemogelijkheden, kunnen naar hun aard of vanwege tussentijdse veranderingen of seizoeninvloeden iets afwijken van de beschrijving en foto's op de website van Xperia Holidays.
  2. Huurder is verplicht bij aankomst op de bestemming een fout of onvolkomenheid direct, doch uiterlijk binnen 24 uur, te melden aan Xperia Holidays. Xperia Holidays zal haar uiterste best doen om dit probleem onmiddellijk dan wel zo spoedig mogelijk op te lossen.
  3. Huurder is verplicht een klacht en/of probleem welke is ontstaan na aankomst of gedurende het verblijf in de accommodatie direct, doch uiterlijk binnen 24 uur, aan Xperia Holidays te melden. Xperia Holidays zal altijd trachten het probleem zo snel mogelijk ter plaatse op te lossen.
  4. Huurder dient zijn klacht aan Xperia Holidays voor te leggen. Xperia Holidays dient de klacht naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid steeds adequaat en met bekwame spoed te behandelen. Huurder dient Xperia Holidays te allen tijde in de gelegenheid te stellen om gedurende het verblijf een passende oplossing voor de klacht te bewerkstelligen.
  5. Het onder lid 1 tot en met 4 genoemde leveren geen recht op tot vergoedingen en restituties aan huurder of medehuurder(s).


Artikel 30, Bevoegde rechter

  1. Naast deze algemene voorwaarden is op de rechtsverhouding tussen, accommodatie-eigenaar, Xperia Holidays, huurder en medehuurder(s) het turkse recht van toepassing en komt rechtsmacht toe aan de rechter van de plaats van het gehuurde onroerend goed.


Artikel 31, Personalia en bescherming persoonsgegevens

  1. Dit is conform de privacy policy, welke is na te lezen op de website van Xperia Holidays.


**** einde ****

Zijn er vragen? Neem gerust contact met ons op.
Bel (+90) (0)531 272 56 88 of mail naar: boeken@xperiaholidays.com

 


 

Geniet van het bruisende leven aan de Turkse Riviera met Xperia Holidays
Bekijk al onze appartementen